torsdag 12. april 2012

helt fra begynnelsen

i starten av august i fjor(2011) startet jeg hele prosessen.
Først gikk jeg og en venninne inn på lånekassen for å se hvilke organisasjoner som var godtatt.
Så bestilte vi brosjyrer fra alle de forskjellige organisasjonen og ventet. Ikke lenge etter ble postkassen fylt opp med brosjyrer og vi satt oss ned for å se igjennom de.
Vi laget en stor liste med positive og negative ting med de forskjellige organisasjonene, alt fra pris og utseende til innhold og inntrykk. Etter listen var fullført satt vi igjen med noen supre organisasjoner. Speak, Aspect og Explorius var de 3 jeg husker som var på topp.
Så gikk vi inn på nettsiden til Explorius og bestilte intervju. Det var vel andre uken i august når jeg dro til intervju med explorius, jeg sa til de at jeg trengte 2 uker betenkningstid etter jeg ble tilbudt plassen bare en dag etter.


Jeg tenkte meg om i noen dager og fant ut at jeg ville se litt flere alternativer før jeg bestemte meg, derfor bestilte jeg intervju med aspect og speak. Jeg fikk masse papirer som jeg måtte fylle ut før jeg kom dit, jeg fikk intervju med speak først. Når jeg møtte opp der fikk jeg en positiv overraskelse, det var to damer som skulle intervjue meg og de var begge utrolig hyggelige. Vi snakket sammen i evigheter, langt over tiden. De fikk meg til  å glede meg helt sykt til utvekslingsåret. Noen få dager etterpå ringte de meg og sa jeg hadde fått plassen.
Senere den kvelden snakket jeg med foreldrene mine om det, Speak var og er en mye dyrere organisasjon enn explorius og de sa jeg måtte være sikker på at det var dette jeg ville. Jeg sa ja til plassen etter det og det var sånn det hele startet.

- Malin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar