fredag 7. juni 2013

Da er dagen kommet

Nå sitter jeg i stua med en klump i magen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal føle, alt virker bare så veldig rart. 1 August 2012 forlot jeg Norge og familien min på Gardermoen, 4 August 2012 ankom jeg Springfield, Illinois i det minste flyet jeg noen sinne har flydd. 7 Juni 2013 er alle koffertene mine pakket og jeg skal starte turen min hjem igjen på et like lite fly som jeg ankom. Jeg har nå vært her 307 dager og det føles virkelig ut som et hjem. Å forlate alt her blir utrolig vanskelig, jeg har allerede sagt hadet til alle vennene mine og det var tøft nok. I dag blir en vanskelig dag. Men jeg er glad for det. Jeg er glad for at det blir vanskelig, tungt og trist idag, for det betyr at jeg virkelig har hatt et bra år her. Og det har jeg.
Noen høydepunkt og noen lavpunkt har det jo vært, men jeg tror alle har en liten bergogdalbane i løpet av et år, det er hvertfall veldig vanskelig å være glad og alt er tipp topp hele tiden iløpet av et helt år.
Det som jeg er veldig glad for er at det nå virker som at alle de positive og gode stundene overveier de triste og vanskelige. Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg fikk oppleve dette året. At jeg fikk så utrolig gode venner og en så fantastisk vertsfamilie. Jeg føler meg kjempe heldig og dette året er et år jeg aldri vil glemme. Vennene mine her planlegger allerede å komme å besøke meg, mens jeg lager planer om å komme tilbake. Maggie, min bestevenninne informerte meg i går kveld om at hun startet en "Send Maggie to Norway" sparebøsse.

Dette året har bare vært helt fantastisk og jeg vil takke alle som var en del av året mitt her. I løpet av mitt opphold her tror jeg at jeg har lært mye. En ting er sikkert og det er at jeg har vokst fra mine negative opplevelser her.


Her er året mitt satt sammen. Det har vært et fantastisk år og igjen takk alle sammen!

Nå må jeg dobbel sjekke at jeg har fått med meg alt i kofferten. Ser deg imorgen Norge!!


STOR KLEM FRA MEG!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar